Srdcom rocker - 02/2015


Reeves Gabrels o The Cure v rozhovore pre guitarmoderne.com


"Keď som sa pripojil k The Cure, bolo Robertovi jasné, čo to spôsobí: boli tu určité obavy, že to celé zničím. Držali sme to celé teda v tajnosti a nič verejne neoznámili až kým som s nimi neodohral prvý koncert. Na letné turné v roku 2012 som nastúpil ako hosťujúci hudobník a až po prvých siedmych koncertoch sa ma spýtali, či by som sa oficiálne ku kapele nepridal. Ich fanúšikovská základňa je obrovská - len facebooková stránka má viac ako 6.5 milióna členov. Na jednej neoficiálnej stránke dokonca prebehla diskusia, kde som dosiahol pozitívne hodnotenie vo výške 87%."

"Skutočne som chcel robiť veci správne. Nie som najlepší hráč partov, polovicu koncertu hráme veci tak, ako znejú na albumoch - blues hrať nemôžete, ak to máte pokašlať, buď to zahráte proste správne alebo nie. Takže polovicu setu hrám správne party so správnym zvukom, no snažím sa to trochu oživiť a nejako rozvinúť. Tretiu štvrtinu koncertu mi je síce známe, aké majú byť akordy, ale mám tam priestor zmeniť koncert od koncertu textúry. No a poslednú štvrtinu si hrám už čo chcem."

"Keď som začal s The Cure, tak som si dovliekol pár pedálov. Mal som 10 dní na to, aby som sa naučil 50 skladieb, zapojiť do toho pedálovú dosku a nájsť tie správne zvuky. Vo výbave mali úplne nové 100 wattové Hiwattsy a 120 wattový Orange, tak som výstup pedálov prehnal cez ne a znelo to čisto. Takže prakticky všetko robím cez pedalboard. Zvykol som využívať skreslenie Blackstone Appliances. S The Cure som po prvýkrát dosiahol skreslenie cez pedály."

"Na odposluchy používame obyčajné ušné špunty, a ja k tomu používam upchávky Etymotic ER-20. Špunty som používal na konci 1990-tych rokov, ako aj chvíľu po roku 2000, no keďže som do Cure nastúpil na poslednú chvíľu, nechcel som tam spôsobovať chaos. Nakoniec, celkom sa mi to páči, pretože si tak môžem sám upraviť môj mix. Ušné upchávky znižujú hluk o 18 db, čo je dosť, aby som zvládol 8 hodinovú zvukovú skúšku. Viete, The Cure sú tvrdo pracujúca kapela. Máme nacvičených 97 skladieb. Počas 4 hodinového koncertu ich zahráme cez 40. V ponuke máme skladby dlhé aj 15 minút, ako aj také, čo majú 2,5 minúty."

Nový projekt s Jasonom
"Práve som rozpracoval projekt High Hat s Garym Husbandom (klávesy), s Jasonom Cooperom z The Cure (bicie), Tonym Greyom (bassgitara) a s trumpetistom Ianom Smithom, ktorý mal projekt Miles a takisto sa rád hrá s ring modulátorom, no hrá na ňom so svojimi perami. Aktuálne len tak improvizujeme, tak štyri, päť hodín, keď sa nám podarí stretnúť, snažíme sa vybudovať akúsi zvukovú zásobu. Možno z toho budú nakoniec nejaké skladby, alebo si to odložíme do budúcna. Niečo podobné som už robil v Bostone s Club D’Elf a možno je to niečo, v čom sa cítim "doma", aj keď som srdcom rocker."

Celý rozhovor s Reevesom na guitarmoderne.com



thinking of the days that are no more

©2001-19 monghi