A práve preto pijeme! - 1992


Chlapci, čo to sem tam trochu preženú...


Stále pijete tak ako kedysi?
Ticho. Bohužiaľ," zakontruje Robert, "Myslím, že áno. Teda, myslím, že ostatní áno, ja asi už toľko nie." Ozve sa spoločný hurónsky smiech. Robert na to rozhorčene zareaguje, "Jasné, že nie!"
"Tak toto," ozve sa Simon Gallup, "je presne jedna z tých vecí, ktoré začneš vykladať po tom, čo do seba kopneš zopár drinkov."

The Cure by teda protidrogovú kampaň robiť nemohli.
"Podľa mňa sú niektoré drogy úplne v pohode," povie Smith. "Tie slabšie sú fajn, takisto aj halucinogény. Nemyslím zasa na také odpornosti ako speed, coke alebo heroin. Ale nechápem, ako môže byť niekto väznení za užívanie slabších drog. V tejto krajine máte väčšiu šancu byť väznený za závislosť na LSD, ako za znásilnenie, prípadne zabitie matky. Podľa mňa by tie majority mali riešiť omnoho závažnejšie veci, ako práve toto. Za mesiac je zabitých v situáciách spôsobených alkoholom viac ľudí, ako bolo obetí drog za posledných 10 rokov."
"A práve preto pijeme,"
povie Gallup.

Robert, ešte stále si ženatý?
"No samozrejme."

A zopár slov o Siouxsie
The Cure a The Banshees mali vo svojich začiatkoch k sebe veľmi blízko: Po tom, čo sa kvôli sporom v kapele jej osadenstvo zmenšilo, členovia The Cure zastali prázdne posty a pomohli The Banshees dokončiť turné. Neskôr sa Smith k The Banshees pripojil ako gitarista, koncertoval s nimi a spolupodieľal sa na ich albumoch "Nocturne a "Hyaena" (hral aj na ich slávnom cover hite "Dear Prudence").

To bolo kedysi. Ako je to dnes s priateľstvom so Siouxsie?
"Žiadne nie je," prezradí Smith. "Úplne zúrila, keď som od nich odišiel. Pre ňu boli Siouxsie and The Bashees najdôležitejšou skupinou na svete. Pre mňa to ale nebolo ťažké rozhodnutie, nakoľko ma akosi prirodzene ťahalo späť k The Cure a komponovaniu pre The Cure. V The Banshees som sa cítil dusený; mali veľmi striktné názory ohľadne toho, čo by mali robiť a v tom čase som ja s The Cure vydal veci ako "The Lovecats". Mal som pocit, že by som rád patricipoval vo viac rozmanitom hudobnom svete, než v takom, aký mi ponúkali The Banshees. Ale odvtedy virtuálne porušili takmer všetko, na čom tak tvrdo nástojili, no a dnes prišli do Ameriky zachraňovať všetko, čo za svojou kariérou zanechali. Všetok ten výsmech na moju adresu, moje názory na určité veci, prevažne veľmi osobné veci, to sa na nich neskôr zosypalo. Keď sa pozriete na The Banshees dnes, tak zrazu sú proti všetkému, čo kedysi zastávali - nikdy nerobiť podporné turné, nebyť závislý na starých nahrávkach, vždy hľadieť vpred - to všetko zrazu vyhodili von oknom. Ich posledný album je kompletne urobený na počítačoch chlapíkom, ktorému zverili nad sebou plnú kontrolu. A to všetko len preto, že ich posledné tri albumy nemali veľkú predajnosť a ich životné štýly boli doslova závislé na predajnosti albumov."

Celé to skončilo hromadným smiechom.
"A prečo vlastne tak kritizujeme The Banshees?" spýtal sa niekto.
"Tak som to nemyslel, ja som len o nich už veľmi dlho nepremýšľal," zaprotestuje Smith.

Aj te sa pobili?
"Ani nie, " odpovie. "Ale ja som bol v The Banshees vždy taký outsider a myslím, že ona ma chcela pretvoriť na jej obraz, no to nikdy nefungovalo. Myslím, že som bol prvým chlapom, s ktorým nepohla, hlavne pokiaľ išlo o ľudí zo skupiny, ja som ju kedykoľvek poslal do zadku a nerobil to, čo povedala. Ostatní sa jej podlizovali 24 hodín denne. No a teraz prišla do Ameriky, kde ľudia veria, že tá chladná železná žena, kráľovná noci, to všetkým opäť ukáže a pritom ona je len niečo ako naštvaná stará Sussie Dallion."

Pravda o samovražde na javisku koncertu The Cure
Legenda rozpráva o mladíkovi, ktorí si na koncerte The Cure siahol na život Pravda? Takmer. "Bolo to predtým, ako kapela vstúpila na pódium. Všetko bolo zahalené oponou, ale ten krik sa nedal nepočuť," povie Smith
Očitý svetok, Perry Bamonte, v tom čase roadie kapely, si na to spomína takto:
"Najskôr nebolo nič vidieť, pretože svetlá boli vypnuté," povie. "Ale bol tam chlapík, ktorý skákal od jedného sedadla k druhému a kamkoľvek prišiel, tak dav ustupoval. Jednoducho bežal, vyzliekal sa a zabodol si do žalúdka nôž. Na to ho obklopila ochranka a obhádzala ho vecami, akoby ho chceli uchopiť lanom."
"Ale nebol to žiaden šialený fanúšik alebo niečo také,"
zauvažuje Bamonte. Otočí sa k Smithovi "Nešiel po tebe."
Smith zareaguje neisto: "On si len vybral miesto na svoj čin."
Bamonte súhlasí: "Jednoducho potreboval na seba upozorniť. Jednoducho to nechcel urobiť doma v kúpeľni..."
Robert: "Môžeme zmeniť ..."
"... tak ako by to urobil skutočný fanúšik The Cure."
"... téma?"


Spojenie s New Order
Bassák New Order, Peter Hook, sa ohľadne podobnosti skladby "InBetween Days" s jednou zo skladieb NO vyjadril takto: "No, niekedy to vyzerá tak, akoby sa vkradli do nášho štúdia a ukradli nejaké backing tracky."
Smith s drzosťou oponuje: "My máme tendenciu si myslieť, že je to inak. Pokiaľ ide o nahrávky, ktoré sú považované za podobné, tak nakoniec zistíte, že naše boli vydané skôr. Väčšinou ide o náhodu. Oberheim zostavu so sekvencerom a bicím automatom sme používali v tom istom čase ako New Order. Oni sa k tomu dostali v rovnakom čase ako my, vtedy to bola jednoducho technologická novinka."

Ale čo tá bassa v "InBetween Days"?
"Iné je to v prípade šesťstrunovej bassy, ktorú my používame už celé roky, v podstate pravidelne, zatiaľ čo New Order po nej siahnu len z času na čas. Ale my sme ju použili prví. Už na "Primary" v roku 1980."

Tak potom je to v poriadku.
"A inak, to čo urobil Bernard s Electronic, tak to je... cítil by som sa ponížený, keby niekto z našej skupiny prišiel s takým albumom."

zdroj: Creem 1992



thinking of the days that are no more

©2001-19 monghi