Andy Anderson - 06/2010


Andy exkluzívne pre stránky A Pink Dream


The Glove

S Robertom a s manažérom The Cure som sa po prvýkrát stretol v londýnskych štúdiách Trident, kde si prišli vypočuť moju hru na albume kapely s názvom Brilliant, v ktorej som v tom čase pôsobil a ktorú založil bassák Youth z Killing Joke. Takisto si vypočuli album, ktorý som nahrával s Jimmy Purceym zo Sham 69, s ním som inak spolupracoval na dvoch jeho albumoch. Robert mi dal kazetu s nahrávkami The Cure a vrátil sa s ponukou o týždeň neskôr, kedy som vlastne dostal prácu v jeho kapele.

Projekt The Glove vlastne odštartoval niekedy v tom istom období, keď si The Cure dopriali pauzu. Stretol som sa vtedy so Steven Severinom a ešte s niekým The Banshees, no a Steven s Robertom ma požiadali o nahratie nejakých bicích pre ich album, no a ostatné je už história. Večná škoda, že sme toho neurobili viac, mne sa tá hudba na ich albume veľmi páčila. Po hudobnej stránke to bolo úžasné obdobie a bola zábava sa na tom podieľať.

Ja som bol v podstate iba nájomným bubeníkom, hral som v kapelách, reklamách, tv singloch, albumoch a pod. Celé to bolo o tom, že som sa tie skladby naučil z originálu, následne do nich aplikoval vlastný štýl. Bolo to o pocitoch, či tá ktorá vec potrebuje niečo pridať alebo ubrať, ale nakoniec to skončilo tak, že som to hral všetko po svojom a zdalo sa, že to funguje. Na um mi prichádza "The Lovecats", keďže je trochu jazzovo ladená, tak som namiesto klasických paličiek použil "kefky" a ono to fungovalo.

The Cure

Prvá vec, ktorú som od The Cure kedy počul bola "A Forest" a úplne som jej podľahol. Bola neodbytná, so skvelým klávesovým partom, vokálmi a takisto sa mi páčila Robertova hra na gitaru. Bicie boli veľmi priame, ale tá skladba iné ani nepotrebovala, ak by sa bicie zmenili, znelo by to celé chaoticky.

Samozrejme, že mám rád viacero skladieb The Cure, ďalšia z tých, na ktoré si živo pamätám je "The Walk", jednoducho to sú veci, ktoré mi vždy pripomenú tie vzrušujúce začiatky s kapelou. Všetko, čo som s nimi robil znelo naživo absolútne skvele a bolo to náležite cítiť aj z reakcii publika na každučičkom koncerte.

Čo som z The Cure odišiel, tak som na ich koncerte nebol. Neskôr som koncertoval s Jimmym Sommervillem, Levinhurst a takisto s Iggym Popom a ešte ďalším dvoma umelcami. Na tie albumy, single a turné som hrdý, no s tými ľuďmi už dnes v kontakte nie som. Ale je fajn počuť, že sa im stále darí a držia sa.

Tvoja dynamická a jemná hra zároveň vyznela veľmi prirodzene. Boli do tvojej hry na bicie pridávané nejaké efekty?
Bicie šli vždy naživo, boli priamo prepojené na mixpult. Nič iné.

Najkrajšia spomienka na časy v kapele, prípadne nejaká anekdota?
Najkrajšou spomienkou bol zrejme moment, kedy bol Robert a celá kapela požiadaná o rozhovor v zákulisí pred jedným koncertom v Nemecku. Zaznela otázka, či dôvodom mať černocha v kapele je fakt, že sa všetci obliekajú prevažne do čiernej, s bielymi a striebornými tričkami... Celá kapela nepovedala ani slovo, len sa na seba neveriacky všetci pozreli a okamžite rozhovor ukončili.

S kým z kapely si si rozumel najlepšie?
Rozumel som si so všetkými, no najviac času som asi trávil s Lolom. Viete, bubeníci si toho majú čo povedať.. rozoberali sme bicie, paličky, pocity zo starých bicích nástrojov, cymbalov... skvelé na tom bolo, že nás to nikdy neomrzelo.

Čo ti tie roky s The Cure dali?
Dostať sa do tak významnej kapely ako The Cure pre mňa ako bubeníka to bolo len pokračovanie v zdokonaľovaní v hre na bicích, každý deň, každý koncert priniesol so sebou novú skúsenosť. S mojou hrou sa snažím komunikovať s publikom ako len najlepšie viem, a zbožňujem to! A čím viac sa to páči vám, tým viac to milujem. (Ďakujem všetkým fanúšikom The Cure, vždy vás budem mať rád).

Páči sa mi video "The Caterpillar". Vieš nám priblížiť jeho natáčanie?
Nie je k tomu veľa čo povedať, iba ak, že to režíroval Tim Pope a celé sa to točilo v Sion Park, v Západnom Londýne. Park má vlastnú Svätyňu zasvätenú húseniciam a motýľom, zábery z nej sú aj v klipe. No a motal sa tam aj miestny Číňan s obrovským drakom. Celé sme to zvládli za jediný deň a bola to veľká zábava.

Máš z toho obdobia nejaké pamiatky (tričká, paličky, fotografie, nahrávky koncertov a podobne)?
Za tie roky som toho hlavne veľa postrácal, hlavne pokiaľ ide o fotografie a nahrávky koncertov. Zostalo mi iba zopár fotiek, takže ak máte nejaké ďalšie, prípadne aj videá, kde som s The Cure, pošlite mi to prosím.

Ostatné / aktuálne projekty

Spolupracoval si s množstvom hudobníkov. Na ktorú spoluprácu, prípadne umelca, spomínaš najviac?
Tak to určite na Isaaca Hayesa, nech je mu zem ľahká. Práca s ním, to bola čistá radosť. A potom, Iggy Pop pôsobil v období pred The Stooges ako bubeník, takže keď som s nim hrával, vládlo medzi nami skutočne veľké priateľstvo.

Podieľal si sa na tribute pre Jeffreyho Lee Piercea?
To je veľká hanba, že som k tomu nebol prizvaný, hoci som s ním nahral iba album "Wildweed". Bol to skvelý priateľ a hlavne muzikant. Nech odpočíva v pokoji.

Čo hrá aktuálne v tvojom iPode (ak nejaký vlastníš)?
Môj iPod prestal fungovať, haha.

A zopár slov o tvojich aktuálnych projektoch?
Momentálne pracujem na vlastnej tvorbe. Je to sólová vec s názvom Prime Data (www.myspace.com/aamuzik59), žiadna kapela, iba ja a software Propellerhead Reason 4 Studio v mojom pc. Aktuálne sa snažím nájsť spôsob, ako to vydať. Na Myspace sa onedlho objavia aj ďalšie nové skladby. Aktuálne nehrám ani nekoncertujem so žiadnou kapelou.

zdroj: A Pink Dream



thinking of the days that are no more

©2001-19 monghi