17 rokov... - 08/1996


Prierez logami The Cure


THREE IMAGINARY BOYS
Logo navrhnuté spolužiakom Roberta Smitha, Johnom Tawom. The Cure ho využívali od mája 1979 do mája 1981. Potom spolužiaci z umeleckej školy, Porl Thompson (dlhoročný gitarista skupiny) a Andy Vella, vystupujúci pod názvom Parched Art, vypracovali snáď všetky známe logá The Cure. Aj keď si nevšímali akúkoľvek odozvu publika, štylisticky logá zostávali podobné, čím sa stali všeobecne použiteľné a nepochybne typicky "kjúrovské". "Obyčajne", upozorňuje Thompson. "bolo logo využité počas celej kampane konkrétneho albumu, s menšou modifikáciou pre konkrétny singel alebo turné asociované s albumom."

THE WALK
"Vtedy sme si uvedomili, že okrem totálnej zmeny loga, by sme ho mohli trochu rozvinúť. Samozrejme, vždy bolo logo nové, no stále malo s tým predošlým čosi spoločné," hovorí Thompson. Parched Art vytvorili vlastnú abecedu, založenú na najnižšej úrovni helvetiky a aplikovanú spolu s farbami a štetcami, z ktorých sa vždy pre použitím niekoľko štetín odstránilo.

THE TOP
"Robert zatúžil opäť kompletne zmeniť logo," spomína Thompson. "Takže sme si vypočuli jeho novú produkciu, ktoré mala výrazný nádych filozofie Východu, čo nás inšpirovala využiť zjednodušenú formu arabského písma. Bývali v spoločnom byte na Westbourne Grove, skúšali sme to všetko skúšali v kuchyni na podlahe, na linoleu, a kým sme našli správny tvar, zabralo to celé tri dni."

THE CATERPILLAR
Slovami Thompsona, v tomto prípade "sme pero nechali vybrať na prechádzku, čo nakoniec vyznelo ako dielo Picassa."

CONCERT
Ten album, jeho príprava, pripomínala skôr bootleg, preto Parched Art len zväčšili písmená textu, ktorý našli v tlačiarni Johna Bulla.

HEAD ON THE DOOR
Návrat k základnému písanému motívu, čo začalo nechráneným Polaroidom, ktorého fotografické emulzie písmen boli vyplnené štetcom namáčaným v Domestose a neskôr, povedané technickou terminológiou "ponechané, kým to nevyzeralo správne".

CLOSE TO ME
"Dosť dlho," spomína Vella, "sme pracovali s ohromným množstvom rozpúšťadiel nanášaným na rôzne povrchy a sledovali, ako sa povrch zmení. A presne takto vzniklo toto logo."

KISS ME KISS ME KISS ME
Počas neustáleho cestovania kapely si Vella vyžiadal stretnutie s Robertom Smithom na letisku v Heathrow, aby spolu prebrali nápady ohľadne nového loga. "Mal som na to všetko menej ako 24 hodín, takže som so sebou vzal svoje japonské atramentové farby, ktorými sa zvykne maľovať na porcelán, a veľmi spontánnym spôsobom namaľoval logo na kus špeciálneho papiera s obsahom acetátu. Robertovi sa to okamžite zapáčilo. Vďaka čistej spontánnosti vzniklo jenom z mojich naobľúbenejšich emblémov kapely."

LULLABY
"Toto je stelesnenie našej práce s logami a takisto patrí k mojim obľúbeným," povie Andy Vella. "Z časti je inšpirované tvarom pavúčich končatín, čo sa hodí k samotnej piesni a v samotnom logu je cítiť mnoho trendov."

DISINTEGRATION
Trochu mimo všetkých známych pravidiel, pre písmo sa použil štýl "Grotesque", čo bol nápad Vellu, aby to trochu pripomínalo drevorezbu, "ale samozrejme nie takú, akú môžete nájsť na boľševických plagátoch." Celé to trochu násilne zmenil Thompson, ktorý rozsekal písmená, čím chcel reflektovať na intenzitu hudby skupiny v tom období, ako aj na kolektívneho ducha, ktorý sa veľmi oslabil.

WISH
Smith požiadal Thomspona, či by nebolo možné vytvoriť slovo Cure jediným symbolom. Celý trik bol nakoniec v tom, že Thompson nahradil "U" ústami so širokým úsmevom a otočil ich o 360 stupňov. Vytvoril tak základnú šablónu symbolov, ktoré osadil na otlačok svojej roztvorenej dlane.

zdroj: Q magazine 08/1996



thinking of the days that are no more

©2001-19 monghi