V tanečnej sále s Rogerom O´Donnelom - 09/1996


V roku 1996 sa jednoducho stala jedna úžasná vec. Frontman The Cure, Robert Smith, priam pukal od smiechu.


Pýtate sa, aká to bola úžasná vec? Bol to práve Robert Smith, a história nám dá raz za pravdu, kto hral kľúčovú úlohu na depresívnej rockovej scéne v 80-tych rokoch. Dnes, o desať rokov neskôr, sa na fotografiách pre verejnosť objavuje Smith so svojou skupinou v perleťovo bielych farbách. Možno jeho dôvodom na radosť je návrat klávesáka Rogera O´Donnella do skupiny, po tom, čo ju v roku 1990 opustil. "Odišiel som za zvláštnych okolností," priznáva sa nám Roger. "Rozhodol som sa, že potrebujem prestávku, oddýchnuť si od turné a takisto od skupiny, a pre zmenu som zasa chcel skúsiť čosi vlastné. Takže som nahral vlastný, čisto syntezátorový, album "Cry Clouds Red Sky", no krátko na to ma už začali svrbieť prsty, túžil som opäť patriť do skupiny a koncertovať. Poslal som teda Robertovi môj album s odkazom, "Ak potrebuješ s novým albumom akokoľvek pomôcť, tak mi jednoducho zavolaj." A on tak presne o tri mesiace urobil.

Pôvodný plán hovoril o stiahnutí Rogera z Toronta pre nahratie piano partov do troch, či štyroch piesní, no po dvoch dňoch práce, sa mu nechcelo nikam vracať. "Povedal som, 'A je to. Už neodídem:). Vrátil som sa a je mi skvele'."
Nový eklektický album The Cure s názvom "Wild Mood Swings", vydaný na značke Elektra, nebol nahrávaný v bežne dostupnom štúdiu, ale na vidieckom sídle. "S nástupom technolódie ADAT a kvalitných, no pritom cenovo dostupných mixpultov sa The Cure naskytla šanca postaviť si vlastné domáce nahrávacie štúdio," dodáva Roger. "A práve pre takúto voľbu sa Robert rozhodol. Kúpil päť ADAt zariadení, veľký Amek mixpult a pustil sa do hľadania vhodných priestorov. Zašiel do miestnej realitky a tí mu zakrátko ponúkli dom herečky Jane Seymourovej v Bath, čo nás pekne rozosmialo. Ale je to prekrásne sídlo: Jane Seaymourovej (nie tej herečke) dal toto sídlo postaviť kráľ Henry VIII v niektorom z minulých storočí. Bolo tam úplne super. Z knižnici sme si spravili kontrolnú miestnosť a tanečná sála bola našim nahrávacím štúdiom."

Kontrolná miestnosť bolo Rogerove stanovisko, tu nahral svoje klávesové party, väčšinu na Steinberg´s Cubase. "Prvýkrát som s ním pracoval pre The Cure. Keď som opustil The Cure, tak toto zariadenie v tom čase nemal asi nik, teda okrem mňa. Keď som sa k The Cure vrátil, už všade kraľovali počítače Mac!" Hlavným kontrolórom sa pre Rogera stal Kurzweil PC88, spolu s E-mu EIV s modulami Proteus na výstupoch.

Teraz, keď sú The Cure na turné, sa Roger na pódiu znovu stará o piáno, slákové a klávesové party. Jeho výzbroj v sebe zahŕňa PC88, Roland XP-50, kompletnú výbavu EIV, MIDI rozhranie MOTU, mix Yamaha ProMix a "malé zariadenie pre Zoom efekty, ktoré používam na skreslenie orgánových zvukov."

The Cure budú na turné takmer do konca roka 1996. Ak máte možnosť, určite si niekde pozrite koncert z aktuálneho turné, ktorý nafilmovali pre MTV.

autor: Greg Rule
zdroj: Keyboard Magazine, 09/1996



thinking of the days that are no more

©2001-19 monghi