Jedno pekné leto - 10/1983 - II.


Rozhovor s The Cure, teda prevažne s Lolom Tolhurstom, pre americký magazín The Bob, ktorý chalani poskytli počas leta 1983, krátko pred odohratím série koncertov v NY, LA a San Franciscu.


Na skladbách z toho mini-albumu ste si s Robertom striedali nástroje.
Lol:
Nič zložité. Vrátili sme sa tým k samotnej podstate The Cure. Nikdy sme nezaložili kapelu na myšlienke, že sa niekto bude venovať len jednému konkrétnemu nástroju. Nikdy sme si nepovedali, "ty budeš gitarista, ty bubeník, ty .. " My sme si skôr položili otázku,"Čoho sme schopní?" Odpoveď: "Dobre, ja skúsim toto, ty tamto." Nikdy sme nelipli na venovaní sa tým istým veciam, hlavne v štúdiu. Bolo obdobie, kedy som dokonca hral trochu aj na gitaru. Radi sa zabávame.

Zabávate sa aj dnes?
Lol:
Možno. To Vám poviem po tom, či bude vystúpenie v NY zábavné.

Poďme k textom. Podieľaš sa na ich písaní?
Lol:
Som autorom niekoľkých textov. Ide o to, že Robert sa v konečnom dôsledku rozhoduje, čo chce spievať, pretože on tie skladby bude prezentovať. Ale tu a tam napíšem nejakú časť, ktorá sa zakomponuje do piesne ... ide o spoluprácu, skutočne.

Poďme k otázke, ktorá sa týka niečoho staršieho. Je skladba "Killing An Arab" skutočne napísaná na motívy Camusov poviedky "Cudzinec"?
Lol:
No samozrejme!

Takže ste, z hľadiska pohľadu na život, existencionalisti?
Lol:
Niekedy. Asi 5 rokov som sa však za existencionalistu rozhodne považoval.

A si fanúšikom Camusovej tvorby?
Lol:
Prečítal som veľa vecí z jeho tvorby. Určitými jeho vecami sme skutočne ovplyvnení. Ale mnohé z jeho diel pôsobia akosi stručne, ale to sa týka aj iných autorov. A práve tie stručné veci nás veľmi ovplyvňujú.

Robert, povedz nám niečo o Tvojej spolupráci so Siouxsie And The Banshees.
Robert:
Aktuálne som s nimi nahral singel a aj EP. A sme asi v polovici nahrávania albumu. Momentálne som však v tomto smere trochu pribrzdil, kvôli záležitostiam s The Cure. A takisto som nahral album a singel so Severinom, pod názvom The Glove.

Ty si dokonca s The Banshees koncertoval. Stane sa z toho permanentná záležitosť?
Robert:
Aktuálne som ich stálym členom. Nemajú žiadneho ďalšieho gitaristu. Takže som gitarista The Banshees.

Takisto sa ku nám donieslo, že spolupracuješ s Kráľovským baletom.
Robert:
To skôr ... poznám sa s pár ľuďmi z Kráľovského baletu.

Píšeš pre nich nejakú hudbu?
Robert:
Áno. Pôjde o také predstavenie. Neviem však ako a kedy sa to zrealizuje. Nemám to dokončené. Pôjde o veľmi hypnotickú záležitosť.

Aké nástroje pri tom plánuješ použiť?
Robert:
Pôjde o mix klasických a elektronických nástrojov. No žiadne bicie. Budú to pulzy, zvukové pulzy namiesto prirodzených rytmov.

Ty máš za sebou klasické hudobné lekcie?
Robert:
Trochu na piáno, ale to už je strašne dávno.

Odkedy si primárne zodpovedný za obsahovú stránku textov The Cure, zmenil si samotný obsah? Zdá sa, že si, v porovnaní s albumom "Pornography" optimistickejší?
Robert:
Neviem, či sú posledné single optimistické. Sú viac abstraktné. Nemajú až tak veľký, konkrétny význam.

Predtým mali?
Robert:
Mali. Album "Pornography" bol textovo intenzívnejší. Skladby ako "The Walk", to sú len zhudobnené konkrétne udalosti. Osobné záležitosti. Či majú nejaký význam aj pre niekoho iného, to už je diskutabilné.

A "Pornography"?
Robert:
Tam išlo o celkovú náladu.

zdroj: The Bob, USA, 01/10/1983



thinking of the days that are no more

©2001-21 monghi