The Perfect Boy
Pokiaľ ide o hĺbku zapojenia Roberta Smitha do kariéry The Cure, Mitha uviedol:
"Robert je asi jediný umelec na svete, ktorého poznám, ktorý s každým promotérom diskutuje o cenách vstupeniek, pohľadoch na koncertoch a mierach - takto to bolo aj počas turné v roku 2016. Takže, keď zašlete na schválenie plán koncertu so všetkými tými farebnými mapy sedenia a podobne, tak doslova prejde všetky detaily a ešte aj zmení jednotlivé farby. Musí to byť pre neho až šialene časovo náročné, ale on je do plánovania veľmi zaangažovaný."
Španielsky promotér Mercades dodáva: "Až neuveriteľne sa zaujímajú o ceny vstupeniek - jediní, kto ma v tomto smere napadá, sú AC/DC. Robert chce rozumné ceny vstupeniek, aby boli čo najdostupnejšie pre všetkých fanúšikov."
A toto Hopewell veľmi dobre vie: "Promotéri navrhujú ceny vstupeniek, o ktorých sú predsvedčení, že sú dosiahnuteľné, no Robert sa obratom veľmi často veľmi pekne poďakuje, s dodatkom, "myslím, že ceny by mali byť nižšie". Takisto mu veľmi záleží na tom, aby boli ceny vstupeniek štrukturované, aby z pohľadu fanúšikov nepôsobili ako náhodné."
Broad, vedúci výroby, však vyzdvihuje pozitíva: "Robert akoby zastupoval manažment. Chce mať k dispozícií čísla predajov, chce vedieť, ako veci vyzerajú, kde sa čo nachádza - je v tomto smere veľmi zručný. Má to vlastne svoje výhody: ak sa niekto opýta, "počuj X, prečo to robíš?" Môžete odpovedať, "pretože to tak Robert chce!" A tým sa komunikácia končí."
Ďalšia anomália vypláva na povrch, keď príde na to, že Robert je veľmi špecifický aj pokiaľ ide o plánovanie ciest. "Pokiaľ ide o plánovanie trasy, v tom je Robert perfekcionista," prezrádza Hopewell. "Ak spojíte jednotlivé zastávky a vzniknú tam nejaké slučky, tak toto Robert neznáša. Preto je plánovanie trás, ktoré budú fungovať, tak trochu zábava, no dáva to zmysel. Koniec koncov, nie sme to my, kancelárske krysy, ktoré to nakoniec musia uskutočniť."

Out Of This World
Ohromení politikou "žiadne slučky" je určite aj dopravná spoločnosť Transam. "Trasa a harmonogram sú vzhľadom na dĺžku turné navrhnuté dobre - agenti odviedli skutočne dobrú prácu," povie riaditeľka Transam Trucking. Natasha Highcroft.
S desiatimi kamiónmi vyčlenenými pre turné (9 pre produkciu, 1 pre merchandise) mali podľa Highcroftovej viac práce s plánovaním, než zvyčajne, keďže sa situácia ohľadne covidu natiahla.
"Prvú ponuku sme odoslali už v apríli 2021 a kamióny sme zarezervovali v novembri toho istého roka, takže sme boli skvele pripravení," povedala. "Nájomných vodičov sme museli využiť iba pri jednej zastávke, aj to iba preto, aby naši vodiči mohli mať povinnú 24-hodinovú prestávku. V ostatných prípadoch, tam, kde to bolo nutné, sme zabezpečovali vlastných šoférov, pretože sa najímaniu cudzích, lokálnych vodičov, snažíme vyhýbať. Aj samotná produkcia turné nás upozornila, že v súčasnosti sa takáto činnosť javí ako problematická."
Bryan Grant, audiošpecialista firmy Britannia Row, nám prezradil, že s The Cure spolupracuje už od roku 1979 a patria k jeho najobľúbenejších klientom. "Niekoľko dlhých šnúr absolvovali počas 1980tych a 1990tych rokov, ale 46 arénových vystúpení v Európe, v rámci jedného turné, to je výnimočná udalosť podľa akýchkoľvek štandardov," poznamená o aktuálnom turné.
"Turné má zatiaľ hladký priebeh, čo ma však vôbec neprekvapuje, pretože majú dlhoročnú a lojálnu partiu kľúčových ľudí, na ktorých sa kapela môže spoľahnúť. O štáb je skvele postarané a bonusom je samotná kapela a ich hudba, vďaka čomu je to pre všetkých veľmi príjemný zážitok."
A takisto súhlasí, pokiaľ ide o tvrdenie, že Robert je "perfekcionista". "Robert sa zaujíma o každý detail a veľmi dobre komunikuje s ľuďmi, ktorí pre kapelu pracujú," povie Grant. "Zakaždým si vypočuje záznam z predošlého koncertu, aby veci zdokonalil. Je to dokonalý perfekcionista a starostlivý plánovač. Bol by z neho špičkový manažér výroby."
Pokiaľ ide o osvetlenie a video, The Cure sa na pódiu spoliehajú na PRG. Na cestách zasa osobnú dopravu zabezpečuje Phoenix Bussing, stravu a pitie pokrýva spoločnosť Eat Your Heart Out, no a aby sa vybavenie kapely bezpečne dostalo z bodu A do bodu B, nakoniec až po Z, to zasa zabezpečí spoločnosť Freight Minds.
Never Enough
V čase písania tohto článku sú The Cure zhruba v polovici svojho aktuálneho turné, no už teraz sa vynárajú otázky týkajúce sa plánovaných budúcich vystúpenie. Napriek finančným obmedzeniam Nussbaumer sumarizuje nádeje promotérov vyjadrením vlastného želania, že sa The Cure čoskoro opäť vrátia do Rakúska. "Všetci hovoria o tom, že na budúci rok niečo podniknú, keďže očakávame, že by mohol výjsť ich nový štúdiový album."
"Na koncerte vo Viedni zahrali štyri nové skladby, takže čakáme na ich ďalšie plány." Bryan Grant poznamenáva, že sa teší na finále turné vo Wembley a dodáva: "The Cure sa potichu stali jednou z najlepších koncertných kapiel na svete. Nerobia zbytočný mediálny rozruch, ale ich produkcia je veľmi kreatívna a svojrázna, no nie príliš zbytočne prepracovaná - nemusia uprednostňovať štýl pred podstatou."
Ako dodáva, "Šéf osvetlovačov, Angus McPhail, je s nimi od začiatku a má na produkciu vždy zaujímavý pohľad. Audio musí myť vždy excelentné, no on tam nie je na to, aby niečo maskoval - jednoducho len umocní to, čo kapela predvádza na pódiu."

Hopewell pripúšťa, že skutočnosť, že kapela je v roku 2022 na cestách, je vlastne niečo ako zázrak. "Máme pol milióna fanúšikov, ktorí sa prídu pozrieť na The Cure, v promere 11 000 na koncert, čo je vzhľadom na fakt, že je tesne po pandémií, ľudia majú menej peňazí a menšiu vieru v skutočnosť, že koncerty naozaj budú ... tu treba naozaj pokoru."
"Nechce sa mi veriť, že sme to dokázali, pretože keď to dávate dohromady, je nás v tom zapojená iba hŕstka - v tomto prípade sme pracovali všetci z domu, na notebookoch a s mobilnými telefónmi, počas pandémie. A bizarné na tom že, že z toho nakoniec vzišlo toto monštruózne turné. Po toľkých rokoch si myslím, že mi môže byť odpustený pocit, že je to v tejto chvílu trochu sureálne."
Na záver dodáva: "Osobne som si vždy absolútne vedomý dlhu, ktorý mám voči Robertovi, hlavne za jeho lojalitu počas celých tých rokov. Natrafil som na The Cure v období, keď sme boli až bolestne mladí a snažili sa navzájom si pomáhať koncertami po malých londýnskych kluboch. Dnes s nimi pracujem už celých 44 rokov a považujem to za jedno z najväčších privilégií môjho života."
zdroj: IQ Mag