
Zvedavosť siahala ďalej, než po bezvýznamnú "Killing An Arab"! Skladbu "10:15 Saturday Night" vydalo toto trio na labeli Small Wonder len nedávno. Zo skladby "Killing An Arab" sa nakoniec nestalo akési volanie po zbrani k útoku na hordy naparádeného davu, ktorý zaplnil ulice hlavného mesta, dnes ešte viac nablískaného. Spomenutá skladba totiž čerpá inšpiráciu v románe s názvom "Cudzinec", ktorej autorom je existencionalista Albert Camus.
Možno to mnohých z vás prekvapilo, treba však uznať, že The Cure sa k literatúre veľmi neutiekajú. "Killing An Arab" je nakoniec svojrázna, chytľavá popová záležitosť. Hoci aktuálne preferujem The Wire, predpokladal som, že moje prvé stretnutie s The Cure bude založené na racionálnom úsudku.
A hoci následné spoznanie skutočnosti bolo ďaleko odlišné, predsalen to bolo prekvapenie plné zábavy. Ich polhodinový set v úlohe predskokanov sa až na pár momentov zdržal akýchokoľvek bravúrnych nápadov, hoci dramatičnosť, aj napriek minimálnej možnosti osvetlenia, im uprieť nemožno. A-strana singla "Boys Don´t Cry" mi pripomenula obraz 12-13 ročného Johna Lennona, zatiaľ čo "Do The Hansa" pôsobila ako nesmierna disko napodobenina (a možno aj niečo viac, nakoľko kapela má za sebou veľmi plodný rok - hoci nemecký label sa ich snažil pretvoriť na tinejdžerské idoly). Zato "Object Of Dead" bola prekrásna, "Fire In Cairo" zasa oživila tvrdá gitara.
The Cure podpísali zmluvu s Chrisom Parrym, ktorý pred nedávnom založil Fiction Records. Ten pred časom získal pod svoje krídla aj The Jam. Myslím, že o Robertovi Smithovi (spev, gitara), Michaelovi Dempseym (bassa) a Lolovi Tolhurstovi (bicie) budeme v nasledujúcich mesiacoch toho počuť viac a určite nám neublížia.
zdroj: Record Mirror, 03/02/1979
autor: Giovanni Dadomo